Bankgarantie

Onder bankgarantie verstaat men: een verklaring, afgegeven door de bank, dat u aan de voorwaarden voldoet om de hypotheek af te sluiten.

De hoogte van de bankgarantie is over het algemeen 10% van de aankoopsom. Dit bedrag wordt meestal door de verkopende partij als aanbetaling gevraagd. Met een bankgarantie behoeft u dit bedrag niet zelf te voldoen, maar staat de bank garant. Dit kunt u ook door ons kantoor laten regelen.

 

In elk geval zijn de volgende documenten nodig:

 

  • Getekend aanvraagformulier van de bankgarantie
  • Getekende offerte
  • Kopie van de getekende koopovereenkomst
  • Kopie van uw paspoort of ander identiteitsbewijs
  • Kope van een bankafschrift van maximaal 3 maanden oud
  • Kopie van uw laatste salarisstrook of een kopie van uw jaarstukken als u als zelfstandige werkt
  • Bent u gescheiden? Stuur ook het echtscheidingsconvenant en de inschrijving in het echtscheidingsregister mee.

 

Als alle documenten zijn goedgekeurd, ontvangt u een contract voor de bankgarantie. Stuur dit contract getekend terug. Na ontvangst geven we de bankgarantie binnen 5 werkdagen af aan de notaris.